304151.jpg

Bette (Tojahin Fallen Star) 1.9.1993 - 1.9.2007

Minä katsoin sinua pitkään ja hellästi silittelin,
ja mietin, lieköhän ketkään silmin niin viisahin minulle katsetta luoneet,
hellyyttä hellempää tai ystävyyttä suoneet, mi aina ymmärtää?
Sinä teit sen joka hetki, minunlaistani palvoit ain ja nyt kun päättyy yhteinen retki
sinä katsot, katsot vain - mutta sylissäni vielä sinä nuolet kädenselkää,
ja minä tiedän, että et siellä metsän peitossa peikkoja pelkää
- sillä sinne sinut kannan alle turpeen nukkumaan,
kunhan lääkärin pistää annan sinut uneen kuolettavaan,
mutta vielä hetken verran sun sydämes sykintää tahdon kuunnella tämän kerran,
niin hyvää ja elävää.
Mä en usko tarua ollenkaan, etteikö eläinten taivasta oisi,
nehän aina antavat parastaan eikä kelleen murhetta soisi,
ja jos sieluista sitten puhutaan miten Luoja niin unohtaisi, ihan itseluomilta luoduiltaan?
ei niin hän tehdä saisi.
Ennen kuin silmät sammuivat minä kerroin oravista, joita eläinten taivaassa haukkua saa
ihan kaikista puiston puista
- ja sitten se vaipui, vaipui vain ja kuono kylmeni kokonaan,
sitä pitelin vieläkin polvellain ja tietenkin myös, sitä sieluaan.

Inkeri Rajala